Aramızdan Ayrılanlar

KAYBETTİKLERİMİZ
KAYBETTİKLERİMİZ
Urus Kemal Gülsüm Çakıl Ayşe Ibrık Hüsne Zorkun Bağdat Elmas Emine Güler Dursun Sivri Havva Rande Cennet Mağara Hüsne Berk Hortlu Hacı Vakkas Kaya Kazakçı Yusuf Yusuf Kırıcı Mustafa Dinler Semerci Durdu Emine Yarbaş Mercen Yıldızlı Mahmut Ali Sultan Karagöz Elif Dolgun Ramazan ve Ülkü D.Şehitleri Emine Kozak Ambarcı Elif Doruk Ali Fatık Onaran Ahmet Dinler Osman Ahmet Zeynep Gök Hasan Dilbaz Hanifi Kekil Mısto Hüseyin Ömer Çirkin Zeynep Nurhak Sinan Dolgun Azzıkçı Ali Hava Kekeç Ümmusün Mehmet H.Kökenöz Ayşe Kökü Hanım Tükel Mehmet Aygörmez Elif Aygörmez Ayak Cuma Mehmet Yalçın Hatice Sarıaltun Beser Mustafa Recep Mehmet İmam Cuma Ayşe Kınalı Mehmet Koca Ayşe Karabıyık Ayşe Demir Nalbant Hasan Ahmet İğde Bömrklü Onbaşı Mehmet Havuç H.Temizyürek M.Onaran E.Çetinkaya Cengiz Sümbül Fatma Berker U.Ahmet Gök Fatih Yakar ve Eşi Hasan Arı ve Eşi M.Ali Arı Hatice Yıldızlı Fahri Yıldızlı İsrafil Yıldızlı Abdurahman Çolak ve Eşi Alırza Ünal Kızı emine Mehmet Kardeş ve Eşi Akif Kuş Fatma ve Merve Koca Furkan ve Nursel Mehmet Dilik ve Eşi Ayşe Dilik Teslime Dilik Ayşe Dilik Salman Malkoç Beser Malkoç Fadime Malkoç Esin Malkoç Beser Mıstık Kasım Zorkun Duran Tekin İbrahim Kozak Nurgül Kozak Canan Kozak Cansu Kozak Enes Kozak Edanur Çalışkan Elif Yeşil Emre Çalışkan Gülsüm Çalışkan Hatice Sivri İsa Filiz Mehmet Canlı Mehmet Çadır Muzaffer Deşir Nursel Hasırcı Ramazan Kırıcı Salman Erinci Yakup Zorkun Yusuf Kelle LİNK ADI Cahal Berk Ebili Berk Mehmet Berk Ökkeş Berk Mıstık Berk Ayşe Berk Selver Berk

9 Ara 2010

Tanıdık bir ozan


                                   TANIDIK BİR OZAN

      Âşık Ali: İlçe’mizin değerli insanlarından biridir. Biyografi’ sin okudum bildiğim kadarıyla kendisi ilkokul mezunudur. Amma birçok kültürlü insanlardan daha kültürlüdür. Âşık Ali’nin kendi adına özel bir web sitesi vardır. Sitesini kısa zamanda okuyuculara tanıttığı gibi Çağlayancerit ilçe sinide tüm dünyaya tanıttı. Sitesi herkesin beğenisini kazandı. Kısa zamanda ziyaretçi akınına uğradı. İlçede olup bitenleri haber yapıp dünyaya duyurur.

      Âşık Ali: kendi yaşantısıyla ilgili yazılar yazmış. Okudum Hem duygulandım hem
Hüzünlendim. Bazen de güldüm. Yokluğu, Çileyi, Sevinci hüznü bir arada yaşamış. Bir şairimizdir. Cerit hakkında yazdığı yazıları bir başka. Yıllar önce Çağlayancerit’te bizim bilmediğimiz yaşantıları çileleri anlatmış? Siteyi ziyaret eden ziyaretçiler şairimizin yazılarını mutlaka okusunlar.

      İlçe halk’ının dertlerini sorunlarını bazen sazıyla bazen sözüyle ve şiir’leriyle anlatır. Genelde yurt dışında yaşayan Cerit’li, Düzbağ’lı Bozlar’lı gurbetçilerimiz Cerit ve çevresinde olup bitenleri bu siteden öğrenirler. Bende askerde iken bu siteden haber ve şiir’lerini çok takip ederdim. Halen de günlük olarak takip ediyorum.

      Âşık Ali: kimi zaman bir şair, kimi zaman bir ozan, kimi zaman fotoğraf makinesi ve kamerasıyla düğünlerde şölenlerde görürüz onu. Kimi zaman camilerde müezzinlik yapar kimi zaman imam olur namaz kıldırır. Bir bakarsınız kazmasıyla küreğiyle işçi olur. Tarlasında bağında bahçesinde çalışır. İşte bizim Âşık Ali bu. Daha önemlisi Türkiye sevdalısı Çağlayancerit sevdalısı bir insandır. Cerit için yazdığı bir şiirinde söyle diyor.

                                       Bizde evvel yaylalara göçerdik
                                       Karlı buzlu soğuk sular içerdik
                                       Dağda kenger alır ekin biçerdik
                                       Bir tas ayran’ına hasretim Cerit

      Âşık Ali: yeri gelir ilçesini ve insanlarını met eder yeri gelir buğuz eder. Genelde hep güzellikleri öne çıkarır. Bahçeden mi? tarladan mı? Geliyordu. Bir mahalleden geçerken gördüm. Elinde el arabasıyla gidiyordu. Pek net olmasa da onun engin gönlüne sığınarak kendisinden habersiz cep telefonumla resmini çektim. Ve bu resmini yazı’ma eklemesini istedim. Âşık Ali: tanıdığımız kadarıyla hoş görülü mülayim bir insandır. Bizim yanımızda onun ayrı bir yeri ayrı bir değeri vardır.

      Ancak her nedense sağlıklı iken böyle insanlarımızın değeri kıymeti bilinmiyor. Şair’imize Allah uzun ömürler versin. Zaman gelip böyle değerli insanlarımız yok olunca değerlerini anlıyoruz. O zaman da iş işten geçmiş oluyor. Böylesi insanlarımıza sağlığında sahip çıkmamız lazım. Sitesinde gezerken dikkatimi çeken bir şiir’ini okudum inanın çok duygulandım. Bakınız ne demiş?

                                                   Ey Çağlayanceritliler
                                                   Ben gidersem ararsınız
                                                   Sanmayın azalır dertler
                                                   Ben gidersem ararsınız

                                                   Zehrolur ekmeğim aş’ım
                                                   Kalacak toprağım taşım
                                                   Eşim dostum arkadaşım
                                                   Ben gidersem anlarsınız

      Ben bir yazar filan değilim. Öylesine aklıma düştü. Âşık Ali ile ilgili birkaç kelam edeyim dedim. Kısa da olsa kaleme aldım. Sitesinde yayınlayacağına inandığım için bu yazıyı kendisine gönderdim. Tüm okuyuculara saygılar sevgiler sunuyorum. Allah’ın selamı ve bereketi üzerinize olsun.

      Allah şairimize ve herkese hayırlı uzun ömürler versin. Şairimize işlerinde kolaylıklar diliyoruz. Yeni şiir’lerini ve Cerit hakkında yazacağı yazıları sabırsızlıkla bekliyoruz. Yine sitesinde rastladığım öğüt ve nasihat dolu şiir’inin 1 kıtasını yazımın altına ekledim herkes okusun istedim. Saygılar.
-------------------------------------------------------------------------------------------
                                                                                          19.06.2010
                                                                                      Mehmet KEKİL
                                                                                  Kezban Hatun Camii
                                                                                          İmam Hatibi
-------------------------------------------------------------------------------------------
                                                  KIL NAMAZ’INI

                                          Değerli kardeşim bak beni dinle
                                          Yaşadığın müddetçe kıl namazını
                                          Hayat ömür boyu gider mi böyle
                                          Gençlik elde iken kıl namazını
                               Şiir’in devamını şiir sayfasından okuyabilirsiniz.

                    ***********************************************

Hiç yorum yok: